donderdag 23 februari 2012

Stevige verpakking, daar investeren we in!

Stel, je bent op zoek naar een leuk stel armatuurtjes om de verlichting van je gang, na jaren verlichting via ongezellige peertjes, eindelijk in een mooi kleedje te steken. Na lang zoeken en menig bezoek aan verschillende verlichtingszaken, vind je het ideale exemplaar op internet. Gemakkelijkheid troef, denk je: snel besteld, wanneer jij daar tijd voor hebt en vanop de plaats waar je het liefste vertoeft. MAAR... Niets zo vervelend om bij de levering ervan te moeten vaststellen dat er eentje gebroken is... Toch?

Geef toe, als je het gewend bent om op internet aankopen te verrichten, dan klinkt dit scenario je waarschijnlijk bekend in de oren. En voor zij die niet op internet willen kopen omwille van deze reële kans op breuk en het hele gedoe dat dit met zich brengt, is dit een zoveelste bevestiging om verder boodschappen te doen met de auto. In het weekend. Tussen 10u en 18u.

Nee, dit is geen blogbericht waarin we gaan beweren dat schade bij ons onmogelijk is. Uiteraard bestaat de kans dat jij net diegene bent, wiens pakje een alternatief en minder veilig circuit heeft afgelegd in de avontuurlijke weg die pakjes nu eenmaal afleggen bij de distributiebedrijven (en het eerste transportbedrijf dat hier nu gaat claimen dat de pakketjes bij hen nooit schade oplopen mag mij NU, onmiddellijk, een offerte opsturen). Hoe zorgvuldig we elke bestelling ook opvolgen, er is telkens een punt in de verwerking waar we het pakje moeten loslaten, want hoe zou het anders bij jou kunnen aankomen?

Waar we echter wél wat meer controle op kunnen uitoefenen, is het jasje waarin de producten onze winkel verlaten: de verpakking. En geloof me, op verpakking wordt bij ons niet bespaard. Wij willen echt kost wat kost vermijden dat jij nog enkele dagen extra op je product hoeft te wachten omwille van schade bij je eerste bestelpoging. Als fervente internetshoppers hebben we dat zelf ook reeds enkele malen meegemaakt (of dacht je dat het voorbeeldje uit de eerste alinea fictief was?) en ik vind geen beter woord om het gevoel bij zo'n schadesituatie te omschrijven dan: pfffff...

Wil je bewijzen van onze grote verpakkingszorg? Bij deze...

Voorbeeld: de witte fotoklok

De producten die we verkopen hebben we via onze leveranciers reeds verpakt verkregen (doos midden). Deze verpakking volstaat echter niet als garantie tegen breuk in de distributienetwerken. Daarom voorzien we ieder product van een extra verpakkingsbuffer. Deze buffer is opgebouwd uit een laag piepschuim...

Een laag stevige noppenfolie...

En als afwerking een laag golfkarton.

Alle producten op onze website worden van een soortgelijke tweede buffer voorzien, vooraleer ze worden meegegeven met onze transportpartner.

Ben jij toch diegene, het sukkeltje in deze samenleving, die een beschadigd pakketje in ontvangst moet nemen? Dan staat je één ding te doen: bliksem die leverancier voor je deur maar lekker dood!

... En neem nadien zeker met ons contact op, dan krijg je zonder meer een nieuw exemplaar!

Tot blogs,
Het Wanddecoratiestore-team