dinsdag 28 februari 2012

De hangde man van Wanddecoratiestore

Veruit de meest tot de verbeelding sprekende klok in ons aanbod is de zwarte klok met hangende man.

Persoonlijk krijg ik onmiddellijk klamme handjes als ik kijk naar de penibele situatie waar de arme stomper zich in bevindt. Maar wist je ook dat dit leuk gadget op onze website gebaseerd is op een fragment uit de stomme film "Safety Last" uit 1923?



In deze film gaat de komiek Harold Lloyd het gevecht aan met een wolkenkrabber om uiteindelijk in zijn bekende hoogst oncomfortabele positie aan de klok van het gebouw, te eindigen. Leuk weetje (dat het klammehandjesgevoel er niet op verbetert) is het gegeven dat deze film werd opgenomen op een echte wolkenkrabber en zonder veiligheidsnetten.

Bovendien duurde de oorspronkelijke versie 50 minuten en later werd zelfs een versie van 70 minuten ingeblikt. De zeven minuten durende versie van de wolkenkrabberscène hieronder, is dan ook slechts een deel van deze ongelooflijke film.

Niet enkel een komiek dus, die Harold, maar ook een zeer dapper man. Hier kan Tom-ik-doe-al-mijn-stunts-zelf-Cruise nog wat van leren me dunkt!

Geniet even mee:


Fan? Deze klok is nog steeds te koop (en net als in de film hangt Harold ook hier te bengelen, al is het iets minder paniekerig en op het ritme van de seconden)!

Tot blogs,
Het Wanddecoratiestore-team